Megoldó - üzletviteli, marketing és PR tudásbázis mindenkinek, érthetően.

Megoldó

Így kezeld a szalonod bezárását!

2020. március 30. - MegoldóBlogger

Mit tehetnek a koronavírus válság idején a fodrászok, kozmetikusok és más szépségipari vállalkozók?

barber-2165745_1280.jpg

A szépségiparban dolgozók jó része országszerte határozatlan időre bezárt, hiszen az ő esetükben szinte elkerülhetetlen a vendégekkel a közvetlen kontaktus. De vajon mit javasolnak számukra a világjárványok kezelésére szakosodott szakemberek, hogyan vészeljék át ezt a krízist?

  1. Még nem késő pandémiás tervet készíteni!

Lothar Wieler, a német Robert Koch Járványügyi Intézet vezetője a napokban kijelentette, hogy az új vírus a lakosság 60-70 százalékát megfertőzi. A világjárvány várhatóan két év alatt cseng le, addig hullámszerűen, időben és térben eltérő intenzitással ismételten fel-felbukkan. Addig, amíg nincs a koronavírus ellen megfelelő védőoltás és gyógyszer – ezt jövőre ígérik – előfordulhatnak a mostanihoz hasonló szigorú intézkedések. Éppen emiatt fontos, hogy a szépségiparban dolgozó fodrászok, műkörmösök, kozmetikusok és sminkesek is elkészítsék saját pandémiás tervüket, amivel kezelhetik a válsághelyzetet. 

  1. A vírus terjedése ellen csak bezárásokkal lehet védekezni!

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) különböző fázisokra osztja egy-egy világjárvány terjedését. A fertőzöttség mértékének megfelelően különböző korlátozó intézkedéseket ajánlanak az egyes országokban. Jelenleg Európa számít a legnagyobb fertőzési gócpontnak, így Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban is bezárták a szórakoztató és kulturális intézményeket, a hoteleket, a fodrász és kozmetikai szalonokat, spa-kat, van, ahol már kijárási tilalmat is bevezettek. Nálunk egyelőre még bizonyos körülmények között a szépségiparban dolgozók ugyan nyitva lehetnek, de a fokozott fertőzésveszély miatt érdemes inkább bezárni. Ilyenkor az egészség védelme mindent felülír, ráadásul a vendégszám sem indokolja a nyitvatartást. A fokozott higiéniai intézkedések sajnos nem biztosítanak 100%-os védelmet a fertőzés ellen!

  1. Anyagilag így lehet átvészelni a karantén-időszakot!

A nagyobb szalonokban érdemes többféle költségracionalizáló intézkedéseket bevezetni (új munkaszerződések kialakítása, beszerzések leállítása, beruházások leállítása). Az egyéni vállalkozók (KATA) pedig szüneteltethetik is tevékenységüket, sőt a kormányzat számukra is több könnyítő intézkedést vezetett be. Az online platformok kreatív használata némi bevételt is termelhet, illetve ajándékkártya-programokat is indíthatnak a vendégkörnek, jelentős kedvezményt ajánlva a későbbi nyitás utáni időszakra. Később, a nyitás után érdemes 4-5 hónapra elegendő tartalékot képezni, hogy egy újabb járvány esetén ne jelentsen problémát a bevétel-kiesés.

  1. Nem szabad elveszíteni a vendégeket!

A legtöbb szépségipari dolgozó jelentős, állandó vendégkörrel rendelkezik. A közösségi média használatával érdemes velük folyamatosan kapcsolatot tartani. A szórakoztató és hasznos tartalmakat szívesen fogadják az otthonukba szorult emberek, így biztos, hogy az újranyitást is várni fogják már. Bizakodásra adhat okot, hogy Kínában a Kantar kutatócég adatai szerint a járvány befejeződése után az emberek 70%-a azonnal visszatért kedvenc fodrászához és kozmetikusához. Egyedül a rendkívül drága, plasztikai sebészeti beavatkozások piaca nem talált még magára. 

  1. Érdemes nyitókampányt tervezni a járvány utáni időszakra!

Azok, akik már időben megtervezik újranyitási kampányukat, jelentős piaci előnnyel indulnak a többi szolgáltatóval szemben. Érdemes konkrét témákat kidolgozni a szalon Facebook és Instagram oldalára, valamint - ha az anyagi lehetőségek megengedik – fizetett hirdetésekben gondolkodni. A környéken való szórólapozás és nyitási árakciók kidolgozása is hatékony lehet. A gazdasági válság rengeteg vendég életét érinti, akik legelőször a szépészeti szolgáltatásokon fognak spórolni. Pont emiatt nem mindegy, hogy mennyire hatékony kampánnyal nyitja meg ismét kapuit a szalon, mennyi vendégre számíthat. Egy biztos, hogy a szépségiparban is jelentős verseny várható, amire érdemes felkészülni.

  1. Tegyünk együtt a közösségért!

A járványt akkor fogjuk a legkevesebb veszteséggel és megbetegedéssel átvészelni, ha mindenki a saját lehetőségeinek megfelelően tesz a közösségért. Kínában és Olaszországban például azok a spa-k és szépségszalonok, ahol jelentősebb mennyiségű fertőtlenítőt, kesztyűt, maszkot tároltak (lévén, hogy ezekben a szektorokban egyébként is nagy szükség van ezekre) felajánlották azt a helyi egészségügyi intézmény javára. Több fodrász, masszőr és kozmetikus döntött úgy, hogy önkéntes, társadalmi munkát vállal a járványhoz kapcsolódóan. Így például az idősek és a karanténban lévő fertőzöttek élelmiszer- és gyógyszer-ellátásáról gondoskodtak.

 

TÖTLTSD LE a szépségipari dolgozók PANDÉMIÁS TERV MINTÁJÁT!

 

Ha tetszett a cikk, akkor csatlakozz a MEGOLDÓ Blog Facebook oldalához!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://megoldo.blog.hu/api/trackback/id/tr8615573540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása