A nagyvilágban a vendéglátóegységek így vészelik át a koronavírus-helyzetet.
A legtöbb vendéglátóegység az USA-tól kezdve egészen Európáig érvénybe helyezte, illetve aktualizálta pandémiás tervét. Országonként más-más fázisban tart ezen krízistervek végrehajtása, függően attól, hogy az adott országban bezártak-e már az éttermek, illetve korlátozták-e a nyitvatartást. Vannak olyan területek, ahol egyenlőre a fokozott higiéniai intézkedésekre helyezik a hangsúlyt, illetve az elszenvedett pénzügyi krízis kezelésére, máshol – ahol teljes zárlat van – viszont elkezdődtek az elbocsátások, illetve az újranyitás feltételeinek kidolgozása, az újjáépítési marketing és kommunikációs stratégiák elkészítése.
Miért van szükség pandémiás tervre?
Roslyn Stone, az amerikai Zero Hour Health vezetője elmondta: „Az USA-ban az éttermek, vendéglátóegységek sorra aktualizálják és vezetik be pandémiás terveiket, amelyeket jórészt még a 2009-es inlfuenza-járvány idején készítettek. Megnövekedett az igény a válságra alkalmazható megoldások iránt a piacon.” Ezek a tervek a működés minden területére kiterjednek az egészségügyi javaslatoktól kezdve, a munkaügyi megoldásokig egészen a kríziskommunikációig és az újjáépítési időszakra való felkészülésig. Mindemellett külön fázisonként tárgyalják a teendőket, ugyanis teljesen mást léptet életbe egy karanténzónába eső étterem, mint egy olyan egység, ami kívül esik minden veszélyzónán, és nincsenek korlátozó intézkedések, maximum a vendéglek száma csökken.
Finanszírozási problémák megoldására ötletek
Az európai piacon a brit étteremszövetség jelentése szerint a finanszírozási problémák jelentik a legnagyobb gondot. A kényszer-bezárások, illetve a vendégek számának drasztikus zuhanása igen kritikus helyeztbe hozta a vendéglátóegységeket. A szövetség folyamatosan kommunikálja a működőképes javaslatokat. A Harts Group & Kricket például később felhasználható vouchereket kínál vendégeinek jelentős diszkont-ajánlattal és kampányt indított, hogy kezelje pillanatnyi cash-flow problémáit. Más helyek pedig azonnali ételkiszállítási szolgáltatást vezettek be, még akkor is, ha korábban nem volt házhozszállítás az étteremből. Több büfénél és étteremnél az ajtónál elhelyezett boxokból vihető el az online vagy telefonon megrendelt étel anélkül, hogy a vendég akár alkalmazottal vagy más vendéggel személyesen érintkezne. Az éjszakai élet vállalati szereplőit tömörítő szövetség pedig elkezdett tárgyalni a brit kormánnyal egy olyan segélycsomagról, amelyben a válság által leginkább sújtott szektorok szereplőinek elengedik az adóterhek egy részét, illetve legalább féléves türelmi időt kapnak azok teljesítésére.
Mire terjed ki egy vendéglátóegységeket érintő válságterv?
Az egészségügyi intézkedések mellett foglalkozik a feleslegessé váló munkaerő elbocsátásával, kényszer szabadságra küldésével, áttervezi a korábban érvényben lévő pénzügyi terveket, leállítja a folyamatban lévő és tervezett hosszabb távú beruházásokat, áttekinti a beszállítói és vevői szerződéseket, priorizálja azokat. Foglalkozik mindezen lépések kommunikációjával a munkavállalók, partnerek, a vendégek és a hatóságok felé. Kijelöli a pandémiás válságstáb tagjait és a céges járványügyi koordinátor feladatkörét. Aktualizálja vagy elkészíti a friss pandémiás tervet a jelenlegi tapasztalatok nyomán arra az esetre, ha a jövőben újabb járványhelyzet alakulna ki. Kríziskommunikációs és újjáépítési kommunikációs tervet dolgoz tartalmaz.
Amennyiben többet szeretne a témáról tudni, akkor kattintson HASZNOS oldalunkra, ahol a cikkek eredeti forrásai és számos fontos link elérhető.