Megoldó - üzletviteli, marketing és PR tudásbázis mindenkinek, érthetően.

Megoldó

Veszteség - mit tehetnek az éttermek világjárvány idején?

2020. március 16. - KKVinfo

A nagyvilágban a vendéglátóegységek így vészelik át a koronavírus-helyzetet.

cafe-3537801_1280.jpg

A legtöbb vendéglátóegység az USA-tól kezdve egészen Európáig érvénybe helyezte, illetve aktualizálta pandémiás tervét. Országonként más-más fázisban tart ezen krízistervek végrehajtása, függően attól, hogy az adott országban bezártak-e már az éttermek, illetve korlátozták-e a nyitvatartást. Vannak olyan területek, ahol egyenlőre a fokozott higiéniai intézkedésekre helyezik a hangsúlyt, illetve az elszenvedett pénzügyi krízis kezelésére, máshol – ahol teljes zárlat van – viszont elkezdődtek az elbocsátások, illetve az újranyitás feltételeinek kidolgozása, az újjáépítési marketing és kommunikációs stratégiák elkészítése.

Miért van szükség pandémiás tervre?

Roslyn Stone, az amerikai Zero Hour Health vezetője elmondta: „Az USA-ban az éttermek, vendéglátóegységek sorra aktualizálják és vezetik be pandémiás terveiket, amelyeket jórészt még a 2009-es inlfuenza-járvány idején készítettek. Megnövekedett az igény a válságra alkalmazható megoldások iránt a piacon.” Ezek a tervek a működés minden területére kiterjednek az egészségügyi javaslatoktól kezdve, a munkaügyi megoldásokig egészen a kríziskommunikációig és az újjáépítési időszakra való felkészülésig. Mindemellett külön fázisonként tárgyalják a teendőket, ugyanis teljesen mást léptet életbe egy karanténzónába eső étterem, mint egy olyan egység, ami kívül esik minden veszélyzónán, és nincsenek korlátozó intézkedések, maximum a vendéglek száma csökken. 

Finanszírozási problémák megoldására ötletek

Az európai piacon a brit étteremszövetség jelentése szerint a finanszírozási problémák jelentik a legnagyobb gondot. A kényszer-bezárások, illetve a vendégek számának drasztikus zuhanása igen kritikus helyeztbe hozta a vendéglátóegységeket. A szövetség folyamatosan kommunikálja a működőképes javaslatokat. A Harts Group & Kricket például később felhasználható vouchereket kínál vendégeinek jelentős diszkont-ajánlattal és kampányt indított, hogy kezelje pillanatnyi cash-flow problémáit. Más helyek pedig azonnali ételkiszállítási szolgáltatást vezettek be, még akkor is, ha korábban nem volt házhozszállítás az étteremből. Több büfénél és étteremnél az ajtónál elhelyezett boxokból vihető el az online vagy telefonon megrendelt étel anélkül, hogy a vendég akár alkalmazottal vagy más vendéggel személyesen érintkezne. Az éjszakai élet vállalati szereplőit tömörítő szövetség pedig elkezdett tárgyalni a brit kormánnyal egy olyan segélycsomagról, amelyben a válság által leginkább sújtott szektorok szereplőinek elengedik az adóterhek egy részét, illetve legalább féléves türelmi időt kapnak azok teljesítésére.

Mire terjed ki egy vendéglátóegységeket érintő válságterv?

Az egészségügyi intézkedések mellett foglalkozik a feleslegessé váló munkaerő elbocsátásával, kényszer szabadságra küldésével, áttervezi a korábban érvényben lévő pénzügyi terveket, leállítja a folyamatban lévő és tervezett hosszabb távú beruházásokat, áttekinti a beszállítói és vevői szerződéseket, priorizálja azokat. Foglalkozik mindezen lépések kommunikációjával a munkavállalók, partnerek, a vendégek és a hatóságok felé. Kijelöli a pandémiás válságstáb tagjait és a céges járványügyi koordinátor feladatkörét. Aktualizálja vagy elkészíti a friss pandémiás tervet a jelenlegi tapasztalatok nyomán arra az esetre, ha a jövőben újabb járványhelyzet alakulna ki. Kríziskommunikációs és újjáépítési kommunikációs tervet dolgoz tartalmaz.

Amennyiben többet szeretne a témáról tudni, akkor kattintson HASZNOS oldalunkra, ahol a cikkek eredeti forrásai és számos fontos link elérhető.

A bejegyzés trackback címe:

https://megoldo.blog.hu/api/trackback/id/tr9215525660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Emmett Brown 2020.03.16. 19:09:56

5%os áfa a kiszállított kajára elég komoly segítség lenne.

Nancsibacsi 2020.03.17. 05:00:30

Aki kiszállít kaját normális áron, az akár nyerhet is rajta. A gurmé izék... hát azok ráb.sztak.

élhetetlen 2020.03.17. 05:00:27

@Emmett Brown: “5%os áfa a kiszállított kajára elég komoly segítség lenne.”. Lehet, de, ha nagyok (Tesco, Auchan, Spar) is megbuktak a kiszállítással, akkor majd a netpincér elbír azzal, ha még 1000 vendéglő bejelentkezik hozzájuk? Vagy öt vendéglátó összeáll, és létrehoz egy gazdaságos futárszolgálatot? Ne nevettess!

rnz 2020.03.17. 07:57:57

@élhetetlen: Ha kell a pincéreknek, felszolgálóknak némi fizu, akkor majd szépen ők is autóba/motorra ülnek és a probléma máris megoldva. A melegétel kiszállítást meg teljesen felesleges egy kalap alá venni a tesco és társai féle házhozszállítással. Sokan rábaxtak sajnos, ez tény, de sok helyen ugyanakkor azért gyorsan ki lehet találni egy B tervet, ami meg is valósítható.

Emmett Brown 2020.03.17. 09:55:08

@élhetetlen: frissen készült melegétel illetve a kisker házhozszállítás az eléggé más tészta.

Elég sok pincér és pultos fel fog szabadulni átmenetileg. Nyilván nem lehet pillanatok alatt lekövetni a változást, de a cél mindenképpen az lenne hogy a vendéglátás minél jobban átvészelje ezt az időszakot.

élhetetlen 2020.03.19. 01:44:43

@rnz: @Emmett Brown: “frissen készült melegétel illetve a kisker házhozszállítás az eléggé más tészta.”. Ez igaz, de, ha az erre már berendezkedett céget is megbuktak a jelen helyzetben, miből gondolod, hogy tapasztalt nélkül, bármelyik vendéglő össze tud kapni egy működő képes csapatot, úgy, hogy a szállítási költség (üzemanyag, parkolási díj) ne legyen nagyobb, mint az étel ára? Veszteségből meg nem lesz plusz pénz. A pincéreknek meghatározott feladatkörük van. Nincs benn a szerződésükben, hogy, ha nincs kocsijuk, robogójuk, akkor vegyenek, és szlalomozzanak a városman, hogy a kaja melegen érjen oda. Egyébként a nagyobb házhoz szállító vendéglők is csak adott területre szállítanak, egy kisebb vendéglőnek milyen távolságra érné meg? Ha ráteszi a fajlagos költségét az árra, vagy külön számlázza, nem lesz megrendelője. Én így látom, ti másképp, legyen igazatok.

Falshang 2020.03.19. 17:14:45

@rnz: és, akinek mondjuk nincs jogsija, az menjen gyalog? És, ha már nem rendelnek az emberek, mert elfogyott a pénzük, vagy beszüntetik a kiszállítást, akkor mit javasolsz a pincéreknek?
süti beállítások módosítása